Dan 25

No, pa smo na koncu tedna. Če potegnemo črto lahko rečemo, da je bil … naporen. Dijaki pravite, da komaj čakate na to, da se vrnete v »pravo« šolo. Učitelji pravimo, prav imate, tudi mi komaj čakamo, da se vrnemo v učilnice. Saj ne moremo reči, da je učenje in poučevanje na daljavo slabo. Sploh ne. Vsekakor je dober način za nekatere vsebine učenja in poučevanja in smiselno je razmišljati o njegovi ohranitvi in razvoju tudi v času, ko se bomo vrnili v šolske prostore. Prinaša nove vpoglede v sodelovanje, spremljanje, razmišljanje, itd.

Bodi to dovolj. Danes vas ne bom obremenjevala z dodatnim razmišljanjem. Ga je bilo dovolj cel teden.

Želim vam lep konec tedna v pričakovanju »rahljanja« protivirusnih ukrepov.

Bodite dobro.

 

Dan 24

Teče že štiriindvajseti dan učenja in poučevanja na daljavo. Všeč mi je tudi izraz virtualno učenje in poučevanje. Sicer ne vem zakaj. Kakorkoli, vsi smo se manj ali bolj prilagodili na nove razmere, ki so krepko zamajale naše ustaljene navade in načine dela. Dijaki ste ubrali vsak svojo pot, ki pa je včasih otežena z bivalnimi okoliščinami. Tistim, ki ste nam sporočili, da nimate računalnikov, smo omogočili izposojo. Na ta način so zagotovljeni vsaj tehnični pogoji za aktivnost vsakega izmed vas. Kot pa vsi vemo, tehnika ni dovolj za uspešno delo.

Iz izkušenj lahko potegnemo nekaj zaključkov, ki vsekakor pripomorejo k temu, da se nekdo redno vključuje v virtualno učenje in je pri tem uspešen:

  • Ohranjamo normalno šolsko rutino.
    • Vstajamo ob določenem času.
    • Upoštevamo veljavni šolski urnik.
  • Smo disciplinirani.
    • Delamo v prostoru, kjer je čim manj motenj.
    • Ohranjamo stik in sodelovanje z učitelji in sošolci.
    • Ne obnašamo se, kot da imamo šolske počitnice.
  • Ne pozabljamo na redne odmore.
    • Za možgane in telo je nujno potrebno, da pogosto vstanemo in se redno gibamo, kolikor je pač to mogoče.

In ne pozabite prebrati: Kako naj se spravim k učenju.

Pa še ena zanimivost. Mladinski center Nova Gorica vas v okviru preventivnega programa vabi na brezplačno predavanje za starše, vzgojitelje in druge zainteresirane v obliki brezplačnega webinarja v živo, v torek, 21. 4. 2020 ob 18.00, »Starši kot učitelji in otroci kot sodelavci v času izolacije«. Za prijavo KLIKNI TUKAJ.

Bodite dobro.

 

Dan 23

“Vsak je lahko genij. Ampak če sodiš ribo po njeni sposobnosti splezati na drevo, bo celo svoje življenje verjela, da je neumna.“ – Albert Einstein

Udeležila sem se zanimivega online predavanja na temo Nevrološki vidiki poučevanja. Predavateljica, je na primerih iz šolske prakse obravnavala situacije, ki potrjujejo zgoraj zapisani rek vsem znanega genija Alberta Einsteina.

Vsak izmed nas sprejema iz okolja informacije preko čutil. In ker smo različni, ima tudi vsak izmed nas drugačen zaznavni sistem, zato informacije sprejema npr. v večji meri preko slušnega kanala ali vidnega kanala ali čutnega kanala. Glede na naš primarni zaznavni sistem smo zato nekateri vidni tipi, nekateri slušni, nekateri pa čutni tipi. Razlike so velike, seveda bolj izrazite pri majhnih otrocih, kajti šolski sistem ne omogoča enakovrednega razvoja različnih tipov posameznikov. Torej, če poenostavim, obravnavanje vseh na enak način pač ne deluje. Ocenjevanje vseh na enak način ne deluje. In pričakovanje, da bomo posamezniki cilje dosegali na enak način, pač  ne deluje. Zato je primerjava posameznika s povprečjem drugih včasih zavajajoča. Veliko bolje je razmišljati malce drugače. Kateri način za nekoga najbolj deluje? Kako lahko pridemo do cilja po drugi poti, ki je za posameznika bolj primerna? Videti sebe in druge kot posameznike z individualnimi značilnostmi, to je pot do večjega uspeha.

In sedaj še dve zgodbi, ki vas bosta morebiti navdihnili:

http://mic.scng.si/online-karierna-zgodba-dr-andreja-gomboc/ in

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=LMlWNdNbUPQiLbQUhDH41j1d

In ne pozabite prebrati: Pa imamo nekaj skupnega z astronavti.

 

Dan 21 in 22

Dan 21 je bil včeraj. Velikonočni ponedeljek, ko smo še imeli mir pred vsakdanjimi šolskimi aktivnostmi in smo se lahko predajali tistemu, kar nam je všeč in kar radi počnemo. Ali pa se motim? In ste se že včeraj pripravljali na delovni torek? Kakorkoli, danes je dan 22.

Prekinitev od šolskih in delovnih obveznosti je bila dobrodošla, danes pa se spet spustimo v delo. Ker pa to ni tako enostavno, glede na to, da so bili prazniki obarvani kulinarično, bo današnji dan morda namenjen odkrivanju novih načinov dela na daljavo ali preizkušanja novih pristopov k učenju ali poučevanju. Tako kot je postojnski domačin Luka Čeč, na današnji dan leta 1818, odkril notranjost Postojnske jame, ki jo je verjetno obiskala večina Slovencev.

Seveda pa ne želimo, da se naše delo na daljavo potopi, kot se je potopil, na današnji dan leta 1912, Titanik. In verjamem, da se ne bo, kajti naši dijaki se vse bolj znajdejo v sistemu digitalnega učenja. Nekateri so postali pravi mojstri nastopanja na online srečanjih, tako kot sem imela priložnost ugotoviti med današnjimi govornimi nastopi dijakov 3. letnika programa Ekonomski tehnik. Bravo.

Bodite dobro.